.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اصلي‌ترين رويكرد فعالان سياسي براي ورود به مجلس هشتم

انتخابات هشتمين دوره‌مجلس شوراي اسلامي در ‪ ۲۴‬اسفند ماه‌يعني ‪۶‬روز ديگر برگزارمي‌شود و فعاليت احزاب و فعالان سياسي براي حضور موفق دراين انتخابات به اوج خود رسيده است.

به طورقطع انتخاب‌كنندگان و انتخاب‌شوندگان هر دوبا مطالبه‌و خواسته‌اي مشخص به عنوان رويكرد اصلي وارد عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي شده‌اند كه اين مطالبات و انتظارات وجه تمايز گروه‌هاي مختلف سياسي از يكديگر به شمار مي رود.

همه تشكل‌هاي سياسي از اصولگرا گرفته تا اصلاح طلب زماني مي‌توانند به خواسته‌ها و شعارها و انتظارات خود از مجلس هشتم دست يابند كه مجلس آينده خصيصه مهم و تاثيرگذار كارآمدي را به همراه داشته باشد.

مجلسي به‌فرموده حضرت امام خميني(ره) مي‌تواند در راس اموربوده و عصاره فضايل ملت تلقي شود، كه از نيروهايي تشكيل شده باشد كه ضمن ارتقا كارآمدي خود، بتواند در مسير اقتدار و استقلال قوه مقننه گام بردارد.

مجلسي كارآمد و مقتدراست كه مي‌تواند با درك درست از مصالح و منافع ملي و خواسته‌هاي مردم، بهترين طرح‌ها را تهيه كرده و به تصويب برساند كه حاصل تصويب اين قوانين، اقتدار بيش از پيش نظام جمهوري اسلامي ايران در عرصه داخلي و بين‌الملل باشد.

چنين مجلسي توانايي اين را دارد كه با تعريف نحوه تعامل خود با ديگر قوا به‌ويژه دستگاه اجرايي كه بيشترين ارتباط را با مجلس شوراي اسلامي دارد زمينه تسهيل در امور اجرايي كشور را فراهم آورد.

تاكيد بر اين موضوع اهميت دارد كه كارآمدي و اقتدار مجلس به اين معنا نيست كه قوه مقننه به طور دائم در مقابل قواي ديگر قرار گرفته و فضاي تنش آلود در كشور ايجاد كند.

نه تنها مجلس كارآمد نبايد مانع فعاليت‌هاي مفيد اجرايي در كشور شود، و فضايي مبهم ونامطمئن ايجاد كند بلكه با تصويب قوانين مفيد وبررسي لوايح مهم و تاثيرگذار، فضايي مطمئن و بستري آرام را براي رشد و توسعه مورد نظر كشور فراهم آورد.

اين موضوع حاصل تجربه‌قانونگذاران و نمايندگان در ادوارگذشته‌مجلس بوده است و در هفت دوره گذشته نيز فراز و نشيب‌هايي وجود داشته است كه مي‌توان با بهره‌گيري منطقي از آن، راه را براي تشكيل مجلسي مطلوب و كارآمد هموار كرد.

نگاه تنگ بينانه و يك بعدي به‌مسايل و مشكلات كشور و نيازهاي مردم باعث مي‌شود تافضايي كه براي مجلس تعريف‌مي‌شود داراي نقايص گوناگون بوده و امكان استفاده از همه ظرفيت‌هاي موجود به طور بهينه فراهم نشود.

امروز حتي گروه‌هايي كه پيش از اين بر توسعه سياسي تاكيد داشتند و به اين بعد ازتوسعه در كشور اهميت بيشتري مي‌دادند، دريافته‌اند كه تشكيل مجلس كارآمد و فعال در همه زمينه‌ها مي‌تواند هم منافع آنها و هم مصالح عموم مردم را تامين كند.

در هشتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي بر اين اساس همه گروه‌ها و تشكل‌هاي فعال در عرصه انتخابات به طورنسبي كارآمدي را جزو اصلي‌ترين شعارهاي انتخاباتي خود قرار داده‌اند و تاكيد همه جريان‌هاي سياسي كشور نيز بر تشكيل مجلسي است كه علاوه بر حفظ استقلال، كارآمدي و اقتدار، درتعامل منطقي و مثبت با همه قواي كشور براي ايجاد فضاي آرام براي خدمت به مردم و رفع مشكلات و نارسايي‌هاي موجود باشد.

قطعا فضاي عمومي كشور نيز با توجه به مشكلات بسيار موجود، ظرفيت ايجاد فضاي تنش آلود از سوي نمايندگان در مجلس هشتم را ندارد و اين مجلس نخواهد توانست انتظارات موجود را برآورده كند.

ازسويي بهره‌گيري از همه ظرفيت‌هاي گروه‌هاي سياسي در تخصص‌هاي مختلف نيز نكته‌اي است كه هم از سوي گروه‌هاي سياسي و هم از سوي مردم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مجلس شوراي اسلامي به‌دليل برعهده داشتن وظيفه‌سنگين قانونگذاري و نظارت بر عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي نياز به ظرفيت‌ها و تخصص‌هاي مختلفي دارد و راه يافتن افرادي كه بتوانند در تخصص‌هاي مورد نياز مجلس نقش تعيين‌كننده ايفا كنند، با اهميت خواهد بود.

آنچه اين روزها در تبليغات انتخاباتي همه نامزدها وجريان‌هاي سياسي به طور مشترك مشاهده مي‌شود تاكيد بر كارآمدي و اقتدار مجلس است كه نتيجه اين موضوع در صورتي كه اهميت آن در افكار عمومي نيز جا افتد، تشكيل مجلسي است كه هم مردم، هم نظام و هم گروه‌ها و فعالان سياسي بر آن تاكيد دارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.